I Miss You

Aku baring menghadap siling. Entah kenapa malam ni perasaan aku lain macam. Figura bintang-bintang yang di terlekat di siling bilik aku bercahaya. Cantik. Kenapa aku baru perasan semua ni?


Nak mesej ke tak nak?


Tangan aku silangkan ke dahi. Mata dipejam. Lama. Sunyi.


Ish. Tak boleh jadi ni.


Aku bangun menuju ke meja solek. Handphone berjenama nokia c3 aku capai malas. Kepala serabut memikirkan seribu persoalan dan jawapan.

- Wan..


Sent.


Diam. Handphone di tangan aku tenung. Kalau boleh memang aku nak je masuk dalam phone tu pergi dekat orang tu. Keluhan kecil terbit. Memang tidak ada tanda-tanda mesej dia akan masuk.





- Kenape ni? Sorry semalam wan tak ada prepaid. Ni baru masukkan.

- Wan..


Kepala diketuk berkali-kali. Apa yang aku buat ni ya Allah.. Bodohnya lahai.


- Ye. Ada apa ni?

- Takde pe. Hehe.

- Tengok tu. Rindu dekat aku lettew.


Terkejut. Macam ada telepati pulak dia ni.


- Eh. Mana tau? Haa.

- Aku tau la. Hehe. Aku rindu kau jugakk.

- Ouch. Terharu jap :')

- Cuti seminggu nanti tak nak datang sini ke? Aku bawak kau g qb pulak.

- Cuti? Rasanya tak boleh la. Takut ada event apa-apa.

- Oh takpe la. Tak online?

- Tak. Malas. Aku layan twitter jek. Hehe.

- Eh apa yang best twitter ni. Asyik follow orang. macam bodoww.

- Sampai hati :'(

- Alolo. Sejak bila pandai touching ni? Hehe yela yela aku mintak maaf.

- Haha. Kay. Maaf diterima.

- Nak tau satu benda tak?

- Ha pe? Kalau aku comel tu aku tau la.


Sengih.


- Ye la. Yang tu aku pun tau. Act I miss you so much. Setiap kali aku rindu kau, aku mesti tengok pic kita.


Terkejut lagi. Biar betul?


- Sweetnya :') Ala ada rezeki nanti kita jumpa la kay?

- Bukan ada rezeki. Ada jodoh kita kahwin dua ;)

- Amboi. Gatal eh. Dah makan?

- Dah makan la sayang. Hehe. Kau makan dah?

- Kau kan tau aku tak makan malam-malam. Lain la kalau lapar sangat :p

- Oh diet? Siti. Kau kurus ke montel ke aku tetap sayang kau siti :')

- Err takyah la puji melambung sangat. Kang aku naik bulan tak turun dah.

- Best ape naik bulan. Boleh kita bulan madu sesama xD

- Eceh dah la kau. Macam tak sabar nak kahwin je -,-

- Memang pun. Aku tak sabar nak kahwin dengan kau. Hehe k joke. Kirim salam dekat pakwe kau k?

- Okay InsyaAllah. Tapi pakwe aku ada abroad la. Takpe la Wan. Aku letih. Nak tidur dulu. Kay goodnight!


Mesej last yang aku sempat hantar. Jari kejang memalaskan diri ini yang sedia malas. Tambahan pula mata yang semakin layu.


Bintang di sliling juga cahayanya semakin samar-samar dimamah mata. Kemudian semuanya gelap. Yang terasa hanya keempukan katil yang menggamit mimpi.




Rambut yang agak kusut aku luruskan dengan jari. Lalu disanggul.


Aku melangkah malas ke bilik air. Hish, sejuknya air! Berus gigi aku capai lalu aku mencalitkan sedikit ubat gigi. Cermin dihadapan menampakkan separuh dari badan aku.


Wan!


Segera aku berlari ke bilik dengan berus gigi dalam mulut. Handphone terletak molek di atas katil aku capai kalut.


2 messages.


Message. Inbox.


- Hm okay. Bye. Eh? Goodnight je? Tu je? Love you takde pun?

- Dah tidur eh? Okay la. Goodnight sayang. Sleep tight. Rindu aku mesej tau. Bye :')


Senyum.


Pipi ditampar berkali-kali. Mimpi? Semestinya bukan.


Ya Allah. Aku rindu dia.



Ini real. Aku tak tau nak cerita macam mana so aku buat cerita. Lebih kurang macam cerpen pendek la. Haha