Shadow

Peace be upon you.


http://24.media.tumblr.com/ede1320ca146bc37d263417228396265/tumblr_mq609tPiat1rtqb67o1_500.gif


I'm back.


Again.


Tahu la kan. Aku ni pemalas. Malas update blog.


Kalau update pun, bukan ada orang nak baca. Bukan ada orang nak komen.


Aku lebih kepada twitter kebelakangan ni. Twitter dah jadi cinta hati aku. Facebook dan blog akan diabaikan. Untuk sementara waktu. Tapi tapi, tumblr tak. Tumblr kekasih gelap aku. Hee.


Tahu tak?


Kalau dah tahu pun nak bagitau jugak.


Kepada sesiapa yang anti kpop disarankan berundur setapak dua ke belakang. Ini amaran yang berbaur kelembutan dan kasih sayang yang abadi.


Beast dah release mv baru. Shadow. Dan mv tersebut memang wow. Daebak. Terbaik. Fuh. Mengancam. Gila lah. Dia orang punya oufit. Voice. Dance. Charms. Perfection.


Tetapi,


Timbul pula beberapa persoalan yang menjadi perbualan ramai haters dan kpoppers berkaitan dengan isu yang dah lali dan masak ni. Illuminati.


Dan aku terjumpa salah satu atau dua komen yang agak menarik perhatian yang mungkin jawapan kepada persoalan yang timbul tu.




Kesimpulannya di sini, bukan semua yang kita suka itu menjadi kesukaan orang lain. Abaikan kutukan, cacian dan sumpah seranah mereka. Lakukan apa yang anda suka selagi mana ia tidak melebihi batas syariat dan mestilah ada had tertentu.


Dan jangan pula sampai terlalu obses atau fanatik terhadap sesuatu itu dengan serta merta bertukar menjadi gila yang abadi.


Kawal emosi. Kawal pemikiran. Kawal percakapan.